دوشنبه، 26 شهریور 1403
رخدادشهر » جامعه »  وظیفه داستان ها، گسترش عدل و آزادی های مشروع مقابله با آزادی های نامشروع

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان:

 وظیفه داستان ها، گسترش عدل و آزادی های مشروع مقابله با آزادی های نامشروع

کد خبر: 9726

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: فسادستیزی، حفظ و احیای حقوق عامه، حمایت از بنگاه‌های تولیدی، پیشگیری از وقوع جرم، کشف و تعقیب و تحقیق و رسیدگی و اجرای احکام در امور کیفری از جمله مهمترین وظایف دادستان هاست و اگر قرار است همه این وظایف به درستی انجام شود نیاز به فراهم نمودن زیرساخت های لازم است.

رخدادشهر: محمد موسویان گفت: عمده وظایف و تکالیفی که در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به آن اشاره شده، در حوزه اختیارات دادستان هاست و بعضاً دادستان ها باید اموری را رسیدگی و پیگیری کند که شاید در قوانین هم پیش بینی نشده و به همین خاطر حوزه اختیارات و وظایف دادستان بسیار گسترده است ولی در عین حال می توان این وظایف را در ۷ محور اصلی موضوع سند تحول قوه قضاییه خلاصه کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با مسوولان قوه قضاییه از میان این وظایف، دو محور را مورد تاکید قرار دادند: احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع.

این مقام قضایی گفت: حقوق عامه که از موضوعات مهم و جزو مطالبات اصلی مردم است، در گذشته به صورت پراکنده موضوع پیگیری دادستان ها گردید ولی با ابلاغ دستورالعمل احیای حقوق عامه و نظارت و پیگیری در سال ۹۷، راهکار و نحوه اقدام و پیگیری دادستان‌ها در موضوع حقوق عامه مشخص شد.

موسویان خاطرنشان ساخت: موضوع دیگر بحث گسترش عدل و آزادی های مشروع بود که وظیفه قوه قضاییه ضمن گسترش آزادی های مشروع مقابله با آزادی های نامشروع است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان فریدن افزود: یکی از موضوعات سند تحول و تعالی قوه قضاییه کاهش اطاله دادرسی و ارتقاء کیفیت رسیدگی هاست که عملکرد دادگستری شهرستان در این دو موضوع رضایت بخش است.

موسویان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد و هیأت های صلح و شوراهای حل اختلاف موجب کاهش ورودی در مجموعه دادگستری خواهد بود و باید از ظرفیت آن استفاده شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان گفت: فرصت مسوولیت موهبتی است که خداوند متعال نصیب برخی از بندگان خود می کند که به سرعت می گذرد و شکرگزاری آن خدمت صادقانه به خلق خداوند است و اگر خدمت صادقانه و برای تحصیل رضایت خداوند باشد، قطعاً ماندگار خواهد بود.

به گزارش رخدادشهر، در پایان این آیین از خدمات مهران جدیدی با اهدای لوح، تقدیر و با اعطای حکمی از سوی رییس محترم قوه قضاییه حجت الاسلام والمسلمین محمد نیکبخت به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید فریدن معرفی شد.  

انتهای پیام/ 

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید